En bra dag på jobbet...

Jag har haft en riktigt bra dag på jobbet faktiskt! :) När jag kom till jobbet imorse, då log vakten stor mot mig och sade: (på indisk brytning) "Biiiig parcel waiting for you sir... Actually two parcels. You very lucky man. Today is brithday?". :)

Jag skrattade gott åt honom. Han är mycket trevlig. Men jag sade att, nej, det är förhoppningsvis något jag köpt på E-bay. "Ah, E-bay Sir... Is that good?" Jag svarade honom att man kan göra ordentliga fynd där.

Väl inne i hissen kunde jag inte komma ihåg koden för att komma upp till fjärde våningen där vi jobbar. Jag har ju faktiskt varit ledig i 4 dagar i rad, det har inte hänt sedan jag hade semester. Som tur var kom en kollega som kunde trycka upp oss... Nu kan jag koden igen! ;)

Väl uppe hälsade jag glatt på Mirka som sitter jag sitter tillsammans med. Hon sade, kolla vad du har fått... Där stod dem... Båda paketen! :D

Jag började med att packa upp det största paketet (man brukar ju spara det till sist, men inte idag!). DÄR fanns en jättefin Epiphone Thunderbird IV. :D Jag tog en bild på den precis nyss... Jag måste ju få dela med mig av skönheten! ;)

63299-266

Snygg va? Och den är verkligen i superskick... Låter skitbra också. Nu är jag jättebra på att lira bas bara för att jag har en sådan här! ;)

Efter det var det då dags för paket nummer två. Där fanns en Roland SH-2. :) Tyvärr verkar det som om den inte är riktigt hundra. En oscillator på den verkar död, tillsammans med sub oscillatorn. Vilket är naturligt eftersom de jobbar ihop. Den fick inte komma hem idag. Men jag tog i alla fall ett kort på den tillsammans med sin mindre bror.

63299-265

Rätt snygga ihop? Eller? ;) Tänk för ett par år sedan hade jag aldrig ens tänkt tanken på att jag skulle köpa dessa två. Jag hade ju redan en Roland SH-09. Det har sina fördelar med att bo här. Totalt sett har jag betalat £755 (ca 10 000 kr) för alla tre prylarna, och det är faktiskt väldigt lite. Nu skall man i och för sig komma ihåg att båda syntharna måste ha lite översyn av danskrobert, men när vi väl får fart på dem... Då du! Jag har ju faktiskt lagt undan lite pengar, bara för att köpa lite grejor, så nu är jag nöjd och glad. Jag är på alldeles för gott humör för att oroa mig över saker och ting. Som vanligt med andra ord. ;)

Nu skall jag lira lite bas! :D

Kommentarer
Postat av: poppajoe

Bassen var otroligt grym!
Skrik när du flyttar hem för gott så får'u va' me' i ett riktigt band! ;-)
Sa jag förresten att jag köpt en gräddvit ES335?
Beauty!

Du märker att jag inte nämner syntharna va? ;-)

Postat av: poppajoe

Det bidde en Epiphone... 4 lax... jämfört med Gibsons 21... :-)
Men jävlar vad den låter!

2006-09-21 @ 11:26:45
URL: http://poppajoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback