England eller Sverige?

Nu har jag lyckats göra det igen. På mitt kontor har vi två tidszoner. Den ena är den vanliga klockan som man har i tex mobiltelefonen eller på armen. Den andra det är vår kontorstid. Alltså för att vi skall veta när saker och ting rullar på tv så har vi så kallad kontorstid där man jobbar. Vilket innebär att varje gång man beställer en taxi, slänger en blick mot klockan på väggen, så beställer man taxin en timme senare än man tänkt sig. *suck* Men vad är problemet tänker du då kanske, jo, det är tydligen så att B&W har väldigt få taxibilar idag, så nu får jag sitta och vänta till halvtre. Äh, jag gnäller inte för det, jag har kaffe, skön soffa och jobbat undan allt. Nu skall jag nog istället luta mig tillbaka och "jobba" lite! ;)

Jooo, för sjutton, en sak till. Idag har jag köpt en gitarr! :) Tack vare min gode vän i skåneland (heeeej Jesper, och tusen tack!!!!) har jag inhandlat mig en kopia på en kopia på en Gibson Les Paul Gothic modell. Det ni! En kopia på en kopia! *asgarv* Undrar hur den låter. Jag har ingen aning, men jag skall lägga upp en bild på den. Den är faktiskt skitsnygg! Om den inte duger att lira på så kan man ha den på väggen -UTAN att skämmas! Det är skit samma, jag behöver bara något att lira på.

Våren jag berättade om igår, den var som bortblåst idag. När jag gick till Alperton i förmiddags så var det snålblåst och 2 plusgrader. Är det så imorgon tänker jag tvärvägra. Då tar jag bussen istället. Jag vet också nu att man hinner följande under promenaden från Perivale till Alperton.

1. Man hinner nästan igenom plattan From here to infirmary.
2. Man hinner nästan igenom plattan Good mourning.
3. Man hinner igenom hela ...and out came the wolves.
4. Man hinner trampa i minst två hundskitar om man inte ser sig för.
5. Chansen att man stöter på någon som ber om något på typ urdu eller något annat språk jag inte talar är överhängande.
6. Folk garvar åt mig när jag förtvivlat försöker förklara att jag är svensk.
7. I teorin kan du bli överkörd på två ställen eftersom jag tittar åt höger istället för vänster.
8. Folk verkar inte bry sig om det där med röd respektive grön gubbe vid övergångsställen. De bara går!!!

Ja, det är lite av det som jag har lagt märke till.

Nu skall jag sätta mig i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback