FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIG...

Äntligen, klar med jobbet för den här gången. Nu skall jag vara ledig i 26 dagar... Imorgon lyfter min flight från Heathrow mot Köpenhamn, och sedan en tågresa hem till Kalamares. Fattar ni hur skönt det skall bli? Nu jobbar jag ju inte ihäl mig på något vis, men just nu längtar jag hem till Sverige! Jag vill duscha i svenskt vatten. Äta svensk mat och träffa svenska människor. Jag vill äta pizza från Italia, köra bil över ölandsbron, hämta min gitarr i karlskrona, träffa alla kompisar, bada på öland... Listan är lång.

Det är nu 128 dagar sedan jag var hemma i lilla Kalmar senast. Och mer än två månader sedan jag var i Sverige. Men nu väntar 26 dagars ledighet. Jag skall inte göra så mycket. Ok, bröllop, men det är ju inte direkt jobbigt.

Idag har jag träffat Petter, Therese och Andrea inne vid Leicester Square. Vi gick och tog en lunch för att sedan sätta oss på en varm picadilly line för att dra till Hounslow. Väl framme fick de stora guidningen av Veronica och Dansk Robert. Tror att till och med Petter blev lite impad av tekniken här! ;) Lite kul, Andrea och jag gick ju på samma skola på högstadiet. Tänk vad världen är liten trots allt.

Idag har det varit SKITVARMT för att uttrycka mig på ren svenska. Igår lade vi en termometer på balkongen här på jobbet. Den visade 43 grader i skuggan. Nu är det ju extremt varmt just där, eftersom det är en massa glasrutor som speglar ljuset, men ändå. Det var olidligt. Till och med min kollega Jesper tyckte att det var för varmt, och han verkligen älskar värme.

Nu väntar jag bara på att klockan skall bli midnatt, sedan kommer min taxi. Efter det väntar packning, borsta tänderna, sova, duscha, borsta tänderna, klä på sig, taxi till Heathrow, boarding, flyg till CPH, vänta, tåg till kalmar, sedan hemma! :)

Sweden, here I come! :D

Kommentarer
Postat av: anna m mimer o embla

Mao är du _riktigt nära_ oss snart! Vi ser fram emot nästa vecka då vi ska ses och spöa dig i Risk *hehe*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback