Julkaos och inställda flyg...

Om du har läst tidningarna den senaste tiden, så vet du att det varit kaos på Heathrow. Dimma... Och då snackar vi dimma som gör att man knappt ser handen framför sig... Eller kanske inte riktigt så illa, men nästan... Så har det varit de tre senaste dagarna. Det var först idag som det blev bättre. Många av mina kollegor som skulle hem, de fick sina flyg kraftigt försenade eller inställda. En fick flyga till Luxemburg istället bara för att försöka ta sig därifrån. Det var nämligen enklare. Det var väl nästan 1000 flighter som blev inställda. Normalt sett är det 1.5 miles mellan planen när de skall landa. När det är sådan tokdimma, då är det 3 miles, vilket gör att det blir kraftiga förseningar. Helt sjukt.

Men de flesta kom nog iväg tror jag. Annars får de väl fira jul med mig. Jo's mammas sambo kom igår. Det tog nog närmare 12 timmar för honom att ta sig från från arlanda och hit. Men han kom ju fram i alla fall. Till skillnad från många andra.

Igår var det inte bara kaos på flygplatsen. Jag var inne i centrala London en sväng, och det var så mycket folk överallt, dessutom var central line avstängd mellan marble arch - liverpool street. Alltså under hela Oxfordstreet. Det var tydligen någon som hoppat framför tåget. :( Läskigt, men ganska vanligt under julen. Northern line är tydligen även känd som the suicide line... Usch. Jag fick åka en stor omväg bara för att ta mig in till stan.

Men jag shoppade i alla fall lite. Fopp är ju livsfarligt att besöka. Jag hittade Sisters Of Mercy's Floodland för 6 pund, expanderad och remastrad. Köpte också lite film. Nightwatch, en vampyrrulle och lite annat. Dessutom köpte jag en ram som är till för vinylskivor. Jag tänkte dra till Notting Hill Gate för att kolla lite i exchange shopparna efter jul. Där kan man ju hitta lite trevliga plattor för en billig penning. Och just det, min Jesus & Mary Chain samling är nästan komplett nu. Jag hittade 12" på Happy when it rains på e-bay för 3 pund + 1.40 i frakt. Helt ok peng. Nu saknar jag bara det "nyare" materialet. Jag har allt fram till Honey's dead nu. :)

Nu är det lite käk... Må gott och god jul på dig! :)

/Santa's little helper! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback