Vi hade ström...

Det började så bra. Jag jobbade undan massor igår kväll och var inte hemma förrän halv tre på natten. En elektriker skulle komma hem till Perivale för att fixa den där switchen som strulade.

Garrett ringde och väckte mig imorse. Han sade att allt redan var fixat. Vad bra tänkte jag, hoppade in i duschen och njöt av att ha både ström och varmvatten.

Men säg den lycka som varar för evigt. Efter två minuter, då var det nog.

DÅ blev det iskallt i duschen. Strömmen hade gått igen, och det fick jag lära mig "the hard way".

Jag var ju dessutom tvungen att duscha klart, för jag var ju helt inschamponerad i skallen, så det var bara att göra det snabbt och smärtfritt. Trodde jag. Alltså, den huvudvärken man får av iskallt vatten, den är inget vidare. Det skär i hela skallen!

Väl framme på jobbet började vi diskutera vilket som var värt, att bli utsatt för iskallt eller kokhet vatten. Vi kom fram till att det är värre och farligare med kokhett vatten, eftersom man då kan får brännskador.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback