Tre dagar i Sverige...

Oj så fort det gick. Resan till Sverige v ar dock kanon. VI FICK ÅKA BUSINESS CLASS! :D Vi upptäckte inte det förrän vi kom till Arlanda, så vi fick i alla fall loungea lite i BA's trevliga superfyllda lounge. Det fanns sprit, mat, sprit, kaffe, bar, mer spirt och plockbuffé. Sade jag att det fanns sprit där? Det var najs i alla fall. Mat på planet, dicka på planet och service som hette duga! Nej, vi fick inte åka Business hem, vi åkte economy. Surt, men man kan inte få allt.

Vi kom fram ganska sent på måndagskvällen. Tittade på tv. Kunde inte sova. MEN DUSCHEN PÅ TISDAG MORGON! Shit... Vilket underbart vatten det är i Sverige. Nu är det inte längre bara saltlakrits som jag saknar. Vatten... Det svenska vattnet. Fattar ni hur bra ni har det? Ingen limescale och inget klor. Åh... På vägen hem från arlanda kunde jag också glatt konstatera att jag åkte på rätt sida av vägen.

Tisdagen var trevlig. Vi var på ett ställe som heter Hufvudstad gård. (Eller något i den stilen.) Konferans med jobbet hela dagen. Mycket trevligt... Och vilken mat! Inte nog med att man fick äta hotellfrukost, man fick både frukost, lunch och middag på Hufvudstad gård. Det var MYCKET bra mat.

Onsdagen innehöll mest möten med lite chefer och allmänt jobbsnack. Men på kvällen teamade vi upp med två gamla kollegor (Thomas från Hit FM och Lena som jobbade hos oss i Kalmar tidigare) samt Leo med flickvän från Lowe. Det var väldigt trevligt. Vi var på ett ställe på sveavägen som jag inte kommer ihåg vad det heter, men de har god mat. Det ligger mer eller mindre i korsningen Rådmansgatan/Sveavägen. Äh, skit samma, det var bra mat i alla fall. Det kommer bilder snart. Jag tog faktiskt lite bilder. Jag brukar ju inte kommaihåg det. Torsdagen inleddes med mer möten, lunch och sedan åkte vi till Värtahamnen. Japp, jag har varit i Big Brother Huset. Eller rättare sagt, inte i, för man får ju inte gå in, men jag har varit i gångarna där alla kameror sitter. Det var lite kul att se faktiskt. Fatta att det är 150 pers som jobbar med detta projekt. Det är Sveriges just nu största TV projekt. Det är bara Robinson som hade fler folk som jobbade med programmet. Och ja, jag tog lite kort där också, de blev inget vidare, men jag lovar att lägga upp dem också. Vi blev runtvisade av två tjejer. En som hette Anna och en som hette Nicole. Fattar ni? Anna Nicole? Nåja... De var jättetrevliga och det var jätteskoj att de tog sig tiden att visa oss runt överallt.

En sak som slog mig med hela BB huset är att allt är väldigt litet. Vidvinkel... Det är det som är hemligheten! ;) Shhhhh, säg inte det till någon.

Nu skall jag gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: pl

visst är sverige fantastiskt
hur går det med allergin?

miss u bro

2006-05-05 @ 10:45:16
Postat av: superdigital

Nja, det går sådär... Men jag överlever. Och ja, Sverige ÄR fantastiskt. Det finns en del saker man faktiskt saknar.

Miss ya too bro! :)

Postat av: danne

usch, jag lider också lite grann av pollenallergi :I Klart trist
Vidvinkel huh i BB? Då har Carina inte så stora som man tror lol ;) Fast hon är den ende jag skulle vilja ha "negotiations" med, so to speak, hon är söt :) Fast man får skämmas för att man är Kalmarit med tanke på Jessica, mer urblåst bimbo får man leta efter hmm
Vi hördes
ha det (och förvara mina dojor på ett säkert ställe ;) )
//DJ

2006-05-06 @ 16:27:25
URL: http://dannejohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback