Att passa tiden...

Idag har jag äntligen fått mitt Switchcard. Nu är jag stolt innehavare av ett engelskt bankkonto. Jag fick till och med ett kreditkort faktiskt. Det var nästan lättare att få ett kreditkort än ett vanligt debitcard.

Idag var jag i Ealing Broadway på HSBC banken för femte lördagen i rad. Och nej, jag behöver inte åka dit nästa lördag. Det var däremot lite meckigt att ta sig dit idag. Givetvis har de passat på att stänga av The Central Line från West Ruislip till Marble Arch. Idag skulle jag ju just dit för att gå på bio med Hicham. Men det löste sig. Efter bank besöket i Ealing Broadway tog jag först District Line till Acton Town, för att där byta till Picadilly line. Efter det bytte jag i Green Park och åkte Jubilee line till Bond Street, för att till sist byta till Central Line som idag hade Marble Arch som slutstation. Det tog lite tid, men det funkar. Ett förbaskat hoppande mellan de olika linjern.

Väl framme vid Marble Arch mötte jag upp med Hicham. Vi hade planerat att se X-Men 3 vid 13:15. När vi klev in på Odeon var klockan 12:14, och vi beställde biljetter till nästa föreställning av filmen. Sedan gick vi och käkade lite. 13:10 går vi in i salongen som visar X-3 och den har redan börjat. Shit tänkte vi... Vad händer. Vi fattade ingenting, det var så mycket som var oklart i filmen. Oj, vi har nog missat en kvart eller något. De måste ha startat filmen tidigare. Bastards! När filmen var slut tittade jag på klockan. Klockan var då 14:15... EN TIMME!? Har vi bara suttit här en timme!?

Japp, det hade vi, när jag tittade på biljetten så hade vi fått biljetter till föreställningen som började 12:15. *suck* Vi missade alltså halva filmen. Mao, var det inte så konstigt att vi inte fattade riktigt vad som hände...

Efter det öste regnet ner (som det ofta gör i england) och jag blev genomblöt. Vi gick och tjurade över att vi missat halva filmen och tog en fika. Sedan gled vi lite på stan, för att sedan gå till Tottenham Court Road och tog tunnelbanan till Holborn för att byta till Picadilly. Kö, varmt och fuktigt. Inget vidare. Väl framme i Alperton fick jag vänta evigheter på bussen. Hade lika väl kunnat gå hem istället. Hade gått snabbare faktiskt. När jag kom hem fick jag reda på att det hade tydligen varit en läcka i huset. Så Garrett har fått jobba med det precis hela dagen idag.

Nu är dagen nästan över. ;)

Filmen då? Var den bra? Tja, jag antar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback