Till slut kom regnet...

SVALKA! Äntligen... Efter ett par riktigt varma dagar kom så äntligen regnet. Jag tror faktiskt inte att jag är ensam efter att längta lite efter det. Igår när jag kom hem hade jag 35 härliga grader i mitt sovrum. Jag hade kunnat steka ett ägg på min flatskärm om jag velat. Eller nej, riktigt så varmt var det väl inte, men det var riktigt äckligt varmt och kvavt. Nu har tempen sjunkit och det är mycket behagligare. Dessutom väntar 2 dagars ledigt. På torsdag skall jag och några kollegor till Zoo Bar som ligger nära Leicester Square. Vi skall kolla Sverige - Paraguay. Måtte de vinna matchen.

På måndag får jag lite besök också. Klinge kommer och hälsar på. Han är nästan bara och vänder i London, men ändå. Han skall intervjua ett stort band som är på gång med ett nytt album. Sedan är det nästan bara två veckor innan jag skall hem på semester. Och innan dess kommer Petter med fru och hälsar på också. Jag har lovat honom ett studiebesök, och jag tror nog att han kommer att gilla det. Det är bara att hoppas att det finns någon av de duktiga teknikerna på plats, han lär ha 1000 frågor! ;)

Vad händer när Peter tror att han är smart? Ja, det går ju inte bättre i alla fall. Tänkte att jag skulle vara lite smart och dra till Ealing Broadway med en gång, eftersom jag kände på mig att det var strul på Picadilly line idag igen. Vad händer när jag kommer fram till Ealing Broadway? Då är istället hela District line avstängd. Picadilly rullade, men med minor delays. Vad får man göra då? Jo, man får sätta sig på ett tåg i helt fel riktning. Fick åka in till Bondstreet, byta till Jubilee line och åka söder ut till Green Park. Och SEDAN sätta mig på ett Picadilly line tåg. Det tog inte två timmar, men väl en och en halv timme. Men jag har i alla fall sett tre fotbollsmatcher idag. :) Och jobbat riktigt hårt! ;)

Och jo, jag antar att jag bevisat en gång för alla att jag inte bör försöka vara smartare än vad jag är! ;)

Kommentarer
Postat av: Roger L

Har du äntligen kommit på vad vi alla andra har försökt att påtala under så många år!! ;-)

2006-06-16 @ 10:20:57
Postat av: superdigital

Öh, nej? ;) Sätt igång grillen Roger. Snart kommer jag hem till Kaaaaalmaaaaa. ;)

Postat av: Roger L

Du är mer än välkommen. Grillen står ute och väntar på dig!!

2006-06-17 @ 10:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback