Karneval i Notting Hill

Idag stack jag, Peter och Jovanna till Notting Hill för att kolla in den karibiska karnivalen. Det var VÄLDIGT mycket folk överallt. Det var ju dessutom Bank holiday idag, vilket gör att de flesta var lediga.

63299-253

Utanför Notting Hill Gate Tubestation.

63299-252

Ännu fler folk påväg ned för backen.

63299-251

Eh, den här var nog ungefär likadan! ;) Fast längre ned hittade vi i alla fall lite käk. Grillad kyckling med ris och jordnötssås... Folk hade rätt roliga idéer här. De sålde läsk/öl/käk från sina balkonger. Vissa hyrde ut sin toalett för 50 p. Rätt smart faktiskt. Ölen de sålde, den hade de förmodligen köpt på Tesco för 39 p och sålde dem för £1 st. Smart!

63299-250

Delar av karnevaltåget.

63299-249

Mer karnival.

63299-248

Peter och Jovanna... Öh, jag kunde kanske ha bett dem vända sig om...

63299-247

Hammered steel. Jodå... Jag kan ju säga så här. Det fanns massor av soundsystems, och de spelade högt! Väldigt högt. Det var lite jobbigt faktiskt. Det tjuter rätt bra i öronen nu.

63299-246

Några av dansarna som var med. Jag har ingen aning om hur mycket människor som befann sig i Notting Hill idag, men det var säkert 20 000... Om inte fler. När jag tänker efter. Det var nog ännu mer folk faktiskt. Dessutom hade de stängt av många av tubestationerna. Vi gick till White City. Det tog tid. Sedan gick vi av vid Bondstreet och käkade på någon trevlig liten restaurant. Vi fortsatte till en bokaffär där Peter upptäckte att hans stora idol kommer på besök... ;)

63299-254

Jodå, Hassle The Hof kommer på besök! ;) Skämt å sido. Peter kommer nog kanske inte att vara där för att få en autograf! Det var en trevlig dag. Men det känns i fötterna att vi gått i flera timmar. Tur att det är ett år tills nästa festival.

Kommentarer
Postat av: PL

jaha så nu kommer du att börja med oljefat oxå då ?

2006-08-30 @ 07:45:14
Postat av: Myra

Nu har internet kommit igång och jag far runt som en tok bland alla 'mina' bloggar. Gamla som nya.
Tack för ditt inlägg. :)

Men du, om vi nu båda känner P + M, och samarbetar riktigt bra, så borde vi väl få dem över vattnet, va. *s*

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback