Förseningar...

Det är väl ändå ganska märkligt. Man tror att man är i god tid, men sedan blir allt fel. Jag var ju egentligen ledig idag, men vi hade ett möte på jobbet så jag var tvungen att ta mig in idag. Inget bekymmer, gör mig ingenting. Men det hela börjar med att jag upptäcker efter att ha legat och dragit mig i sängen alldeles för länge, att jag är sen... Riktigt sen. Det blir inte bättre av att jag missar första bussen som går till Alperton, med typ 15 sekunder. Väl framme i Alperton missar jag precis tunnelbanetåget som stänger dörrarna samtidigt som jag kliver upp på perrongen. Väl framme i Acton Town händer PRECIS samma sak. Kommer ner för sista trappsteget, för att se tåget stänga dörrarna och sedan lämna perrongen. Dessutom verkar det som om de inte riktigt hade koll på tågen idag. Först stod det: First train: Heathrow. Kanon tänkte jag. När tåget kom in på perrongen stod det Rayners Lane på det, och det går åt samma håll som jag kom ifrån. Nästa tåg, samma sak, det stod Heathrow, med det gick till Northfields. Fjärde gången, DÅ kom ett tåg som faktiskt gick till Heathrow. Jag hade planerat att vara på jobbet ca en timme innan dagens möte. Jag kom lagom tills att det började. Jag kom ju i alla fall inte för sent. Fattas bara att jag missar tandborsten nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback