Meatballs...

Jodå, det finns köttbullar att få i London. Dock lite olika varianter på dem. Efter att ha letat efter ett ställe som heter Nordicbar i säkert en timme, gav jag och Peter upp jakten på köttbullar. Efter att ha kollat in adressen lite mera noga, insåg vi att jag varit på fel sida om Oxford Street. LOOOOOSER! Men i Onsdags, då... Då fick vi äntligen våra köttbullar med mos. Helt ok. Men jag blev lite besviken faktiskt. Det var minsann inga svenskar, norskar, danskar eller finnar som jobbade på baren. Killen som var servitör, han var ju britt. Och servitrisen, hon var från polen eller något sådant. Svensk var hon inte i alla fall. Men maten var kanon. Efter två månader utan svensk husmanskost (som jag älskar), satt moset och köttbullarna fint. Inte så farligt dyrt heller. :) Fast det är klart, för min del blev det ju gratis. Peter betalade! :) Gratis är ännu godare! ;)

Vi fick också besök från ett gäng från Radio Stella Helsingborg. Totalt 8 pers cruisade soho med mig och peter som kartläsare. Det var trevligt. Vi var nere på carnaby street och satte oss på ett fik som ligger inne på king's court (tror jag att det heter). Det var najs. De är nog kvar tills imorgon, så vem vet, man kanske stöter på dem igen. Det var kul i alla fall.

Jag skall åka till Sverige på kortvisit i Stockholm nästa vecka. Känns konstigt. Jag har inte varit i Sverige sedan jag kom hit den första Mars. Men det blir säkert trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback