Tillbaka till det negativa! ;)

Idag åkte jag hemifrån halv tolv. Jag kom fram till jobbet vid fyra. Det låter kanske som om det tog lite lång tid, OCH DET STÄMMER!!!!!

Först var District Line tågen inställda på grund av signal failures. Jag fick åka Central Line hela vägen till Oxford Circus, byte till Bakerloo line, en station till Picadilly och där bytte jag till Picadilly line. Väl framme i Northfields var alla westbound tåg inställda på grund av ett träd som låg över banan. Vi fick åka buss i stället. Men hade de grejat någon replacement service? Neeej då... Inte alls. I stället fick 100 passagerare trängs på några få stackars bussar som tog oss ned till A40. Den bussen dök upp efter en halvtimme. Väl framme vid A40 fick vi vänta ytterligare en timme. Tydligen satt en massa bussar fast i Hammersmith pga träd över vägen. När väl bussen kom gick det långsamt, en massa idioter försökte att hoppa på bussen där bak och det blev bråk när de inte ville kliva av. JOBBIGA MÄNNISKOR!!! Efter mycket om och men kom jag närmare Hounslow och jag hoppade till och med av bussen för sent! Jag fick gå en halvtimme för att komma till jobbet.

Så här såg det ut för en liten stund sedan. Fast nu är det bättre än vad det var när jag väl dök upp på jobbet! ;)

63299-351

*suck*

Välkommen till London! ;) Man kan ju tillägga att de som har part suspended, det har dessutom severe delays på resten av de fungerande turerna. Och det är alltså pga vinden. Det ligger träd över vägarna lite här och där. Eller så är det byggnadsställningar som klassas som unsafe, som gör att vissa stationer stänger. Jag är som sagt glad att jag åker taxi hem ikväll, och att jag INTE jobbar imorgon! ;)

På tal om signal failures. Jag fick höra att anledningen till att det blir så många sådana, det är att folk kastar skräp på spåret när de står och väntar på tuben. Sedan har de mage att gnälla över att tågen inte kommer!

Detta hade inte fått mig att må sämre ändå, för jag har en Epiphone Explorer! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback