Städa efter dig! >:I

Alltså, gång på gång blir man förvånad över hur folk beter sig. Då menar jag åter igen skillnaden mellan mina "två" länder.

I dag har jag och Mattias varit i Notting Hill Gate och tjackat lite mera vinyl! :) Kom hem med original 12" av Joy Divisions Atmosphere för 7 pund och Anaconda + Dominion med Sisters Of Mercy för 2 pund st. Helt ok! Jo, dessutom hittade Mattias Republicas debut platta för 50 pence!! Den är inte skitbra, men helt klart värd 50 pence. Hur mycket är det? Nästan 7 kr! :)

Hur som helst. Det som slog mig idag är väl att folk inte plockar med sig sitt skräp när de åker tunnelbana här. När jag satt och väntade på att tuben skulle gå från Ealing Broadway till Acton Town där jag skulle träffa Mattias, så kom en kille som städar tågen med en hel kasse med skit han rensat. Massor av Metro, gamla pappkaffe muggar och annat skräp som folk bara lämnar på tåget! Det skulle jag aldrig göra. Jag skulle ta med mig skräpet från tåget och lägga det i en papperskorg när jag hoppat av. Men nu är det ju så att det är ganska stor brist på papperskorgar i tunnelbanan. Detta leder ju tillbaka hela vägen till när IRA var aktiva antar jag. Det tydligaste beviset var väl när en tjej som satt tvärsöver mig var klar med sin plastmacka och kaffe, hon bara slängde skräpet på golvet som om att det var världens mest naturliga sak att göra. Jag vet inte om vi svenskar är extremt renliga eller nå't, men stor skillnad på beteende är det ju. Jämför man tex tunnelbanan i Stockholm, är den ju inte täckt av tuggummin och annat skräp.

Hoppas inte att jag plockar upp några ovanor här nu... Men formas väl efter sin omgivning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback