Att göra saker svårare än de behöver vara.

I dag när jag åkte buss till jobbet slogs jag av ytterligare en detalj. Folk parkerar som idioter. Här finns det gott om trånga gator och bussarna kör ju på som vanligt ändå. Men folk parkerar ändå på båda sidor om vägen, vilket gör att bussarna ibland får stanna i flera minuter eftersom de inte kan komma förbi. Helt otroligt. Detta hade inte heller hänt i Sverige. Eller det kanske det hade, men ibland känns det som om vi har mera parkeringsvett än vad britterna har. Jag får väl erkänna att jag fortfarande är en liten kyckling när det gäller bilkörningen. Jag har fortfarande inte kört bil här. Jag är livrädd att skrapa upp hela vänster sidan på bilen, så jag håller mig tills jag kommer hem till Sverige. Ganska märklig känsla att inte har kört bil sedan i juli!!!! Fatta det! Jag har ju haft egen bil sedan jag var 20. Minns någon min silversaab? :)

Nu skall jag jobba lite. Imorgon skall vi äta middag i Islington. Det skall bli trevligt. Turkisk restaurang. Intressant.

Kommentarer
Postat av: PL

Alla minns nog den mest reparerade bilen i världs historien :D

/P

2007-01-09 @ 18:31:12
Postat av: Myra

Vad jag känner igen dina tankar om både trafik och *pekar nedåt på tidigare inlägg* skräp.

Kan bli helt tokig på att de parkerar överallt. Precis vid korsningar, i kurvor, på båda sidor av den SMALA vägen... You name it.

Gatorna i byn, och den vackra naturen nere vid havet. Sååå mycket skräp.
Men jag reagerar nästan mer på bristen av soptunnor och papperskorgar. Man kan få leta länge. Så även om jag inte accepterar att man slänger saker överallt, så finns en viss förståelse.

Du har lika mycket regn och blåst på 'din' sida av ön, som jag har på 'min', misstänker jag. Tråkigt! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback