Jag har funderat lite...

Idag har jag och Mattias varit i Camden Town för att kika/shoppa lite. Det var som vanligt trevligt att hänga med en jämnlik när det gäller musiknörderi! ;) Mattias är sjuk! Han kan ännumer om musik än vad jag kan. Han har så otroligt bred musiksmak. Men man kan ändå säga till honom;

 "Du, du vet den där singelbaksidan på Depeche Mode, Love in it self..."
-"Fools menar du"? Svarar han utan att blinka. Eller så försöker man att sätta dit honom.

"Du, du vet de där tyskarna med han som läspar som sjunger?"
-"Ah, vi snackar ungdomssynder... Boytronic!".

Varför inte prata obskyra Cabaret Voltaire 12"? Böööje och han skulle ha mycket att prata om! :D Då skulle jag sitta som ett fån och bara titta på!

Hur som helst. Vi var i Camden och jag skulle köpa en jacka. Det var planen. Jag behövde en ny skinnjacka. Den jag har är för varm. Jag var i Camden i somras med Mackan på jobbet och då shoppade han. Tänkte att jag skall minsann inte vara sämre. Men det gick sådär... Jag hittade till slut en, men det tog tid. Mattias hittade däremot massor. Vi gick in på en sådan där Records/DVD Exchange Shop. Det är skitroligt. Han gick där ifrån med Death In Vegas, Devo - Hot potatoes (Greatest hits), Talk Talk samling och ett gäng till... Wedding Present tror jag att det var också. Jag hittade nada. Sedan tog vi en sväng på marknaden också. Det var regnigt idag... Såg ut så här ungefär:

63299-269

Eller vaddå såg ut ungefär så här... Det såg ut så här. Bilden är tagen idag... Jag svammlar som vanligt.

Jag blev blöt. Hade ingen jacka på mig... Mattias köpte lite t-shirts. Jag hittade nada... Då beslutade vi oss för att gå in på en pub och värma oss lite och kanske ta något att dricka. Det såg ut så här;

63299-268

För det gjorde det. Jag var där... ;)

Sedan tjurade jag för att jag inte hittade någon jacka... Även om det löste sig till slut. Vi har en helt sjuk grej för oss. Vi tenderar till att ha en massa saker som vi gör varje gång vi ses. Vilket är helt vrickat eftersom det finns så mycket att göra i London. Här är några av sakerna på listan:

* Käka lunch. (Inte så konstigt va?)
* Höra svenska. (Inte helt ovanligt i Sveriges 4:e största stad) ;)
* Gå till Fopp. (HEMSK affär... Det är för billigt och jag har inte brains nog att inte köpa något varje gång...)
* Gå i 2nd hand skivshoppar.
* Ta en bira eller något på en pub vid Fopp... (Tottenham Court Road.)
* Åka till Sheppard's Bush för att äta på Chop Chop eller en italiensk restaurang som ligger i ett köpcenter.
* Hitta en film som vi inte vill se...  (Fast det brukar vi stryka nu. Vi går rakt på käket i stället...)

Ja, det är nog en del saker till. Idag hörde vi faktiskt inte svenska vilket kändes lite olustigt! ;) Men vi var på Fopp, (Jag köpte Devo: Duty now for the future/New traditionalists, Distillers: Sing sing death house, Rage Against: (En box med både debuten och evil empire för £6) och en bok som heter The Smiths - Songs that saved your life. En nördbiografi som handlar om när, var och hur de spelade in sina låtar. ;)

Vi kollade in 2nd hand/exchange skivbutiker, åt lunch, tog en bira, käkade kines.. Fast vi åt på ett äckelställe på oxford street. Jag minns inte vad det heter, men om du står utanför Virgin Megastore på Oxford Street. Gå inte till kineshaket som ligger tvärst över gatan. Det suger. Åk till Yellowexpress i Hounslow eller Chop Chop i Sheppard's Bush istället. Eller till kina, det är nog bäst! ;)

Vi hittade inte heller någon film vi inte ville se. Jag var ju tvungen att åka hem och tvätta. När jag kom hem efter att ha ätit sugkines, då hade Jo lagat käk!!!! TYPISKT! Hon hade gjort en speciell ankrätt som är jättegod. Minns inte vad den heter, men den är grym i alla fall. Men det gick ju inte att få ned någon mat, så jag fick titta på när G åt upp min portion också! ;) Han var nog inte missnöjd med det! :D

Imorgon skall jag till banken för att flytta pengar till Sverige. Jag skall också passa på att gå till en frisör. Jag ser ut som en mjud i huvudet. Detta håller inte. Jag har haft bad hairdays innan, men nu är det extremt. Sedan åker vi till Sverige för konferensen på onsdag. Kommer inte tillbaka hit förrän på lördag. Ibland känns det som om jag aldrig är här. Märkligt... Vi var i stockholm för inte så länge sedan. Och vi skall tillbaka i oktober igen. Och det är ju snart. *suck* Jaja... Man ÄR aldrig nöjd! ;)

Jo, jag har ju funderat på en sak. Jag har kommit fram till att hela London ser likadant ut. Konstant. Hela tiden. Alla små "städer" ser lika ut. Alla highstreets ser lika ut... Alla bostadsområden ser lika ut.

Bildbevis? Nja, nu har jag ju inte varit överallt. Jag har inte varit på många ställen alls faktiskt, men jag tror att om någon skulle släppa av mig, vart som helst i London, då skulle jag aldrig hitta hem. Inte om det inte fanns en tube i närheten. *asgarv* Allting ser så likt ut! Det är helt sjukt.

Kolla Hounslow tex:

63299-270

Ser exakt ut som Perivale där jag bor... Om du inte har varit där, eller på något ställe, då är det ju skitsamma... Men ändå. Jag var tvungen att knyta ihop säcken på något jä**a sätt! ;)




Kommentarer
Postat av: poppajoe

100 Höjdare! En riktig höjdare... i övrigt vete fan vad kanalen har att erbjuda... ;-)
Tacka vet jag finkulturell publicservice-TV!
Hur publicerar du foton i din blogg? maila mig gärna och hjälp mig... :-)
Du vet ju hur jävla teknisk jag är...
Hälsa jenny förresten!

Postat av: anna

Oh, vad jag längtar efter att få komma och besöka Ditt London. Jag har ju aldrig varit där... :(

Ja, lär poppajoe hur man publicerar bilder - för min kunskap vidare Peter ;)

2006-09-28 @ 09:54:18
URL: http://magisk.pirateboy.net
Postat av: anna m mimer o embla

Pst - du är förresten utmanad - spana in min blogg ;)

2006-09-28 @ 19:41:31
URL: http://magisk.pirateboy.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback