Heavens... Igen...

Sådär ja... Har precis kommit hem från Islington Academy i Angel. Heavens konserten var rätt bra faktiskt, men det var ju inte mer heller. Alltså, de har ju bara låtarna på plattan. Inget mera. Jag hade väl kanske hoppats på att få höra någon Alkaline Trio låt, men icke. Efter Patent Pending, som var sista låten, gick bandet av scen. Och sedan började de lira musik i högtalarna. Lite trist. Men jag måste säga att det där var en av de bästa konsertlokaler, alltså ljudmässigt som jag någonsin varit i. Fruktansvärt bra ljud! Det enda som var lite oväntat med själva konserten, det var väl att de lirade Stone Roses gamla I wanna be adored. Vet inte om det var bra eller dåligt, men det var nog rätt ok. Jag hade roligt i alla fall. Pau gillade det, Robert och Robert var lite mera skeptiska. Förbandet gillade de bättre, och dem gillade inte jag alls! ;)

Men jag gick där ifrån med en Heavens t-shirt och en 3" singel som de delade ut efter spelningen. Äh, för £10 så var det väldigt lyckat. Vi var en sväng på Oldstreet också och käkade innan.

Idag har jag nog inte gjort annat än att åkt tunnelbana. I förmiddags mötte jag upp Will på Bethnal Green, som ligger en bra bit bort på Central Line, alltså på andra sidan från där jag bor. Jag hämtade upp en skum trummis som Jesper hade vunnit på E-bay. Sedan hem igen. Käkade lite för att sedan sätta mig på tuben igen för att möta upp Pau, Robert och Robert. Jag åkte fel också. Typiskt. Jag tog Northern Line från Tottenham Court Rd norr ut och tänkte byta i Camden Town, men råkade hoppa av på Euston i stället. Tog första tåg tillbaka söder ut och hoppades att jag skulle landa i Angel, men ICKE! Jag hamnade istället på ett tåg som gick samma väg som jag kom! Jag åkte tillbaka till Tottenham Court Rd för att åka vidare till Bank istället, för där KAN man inte åka fel...

Jag har nog spenderat 4 timmar på tuben idag. Och nu räcker det. Nu är jag dessutom inte bara trött, jag är dessutom lite onykter, så nu är det sängdags. Har nog ALDRIG lagt mig så här tidigt under min tid i England! :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback