Fredagen den 13:e...

Ja, så kom den då, dagen som alla fasar för. Jag kan i alla fall inte rapportera något speciellt hemskt som hände denna dag. Tänkte att det var bäst att hålla sig på mattan och ta det lite lugnt, och det var precis vad jag gjorde. Det var ju en sådan där skön lång helg med ledighet som väntade mig. Det var precis vad undertecknad behövde.

På fredagskvällen åkte jag bort till Mackan som bor på Stamford Brook. Där träffade jag även två av hans flatmates, Fanny och Linda (tror jag att hon hette... Åh, nu får man ju skämmas!!!!). De var i alla fall jättetrevliga, och de skulle också vidare till Michaels fest. Michael som fyllde år fredagen den 13:e. Ärligt talat, jag har ingen aning om hur gammal han blev faktistk. Han fick i alla fall en liten påse crisps av mig, för man kan ju inte komma tomhänt! ;)

Michael bor tillsammans med sina två flatmates i Turnham Green, Chiswick. JÄTTEFLOTT område. De hade en VÄÄÄÄÄLDIGT fin lägenhet. Och den är dyr. Det förstår man när man ser den. ;)

Lite bilder från festen då kanske... Tittar du som läser detta, så kan du se att det förekom ett visst tema. ;)

63299-289

Alltså, Henke och Jakob kom in och bara stirrade på alla och tog ett varv innan de hälsade. Det var faktiskt lite läskigt! Jag kände inte igen Jakob (han till höger) först. :) Henke ser ut som han är hämtad direkt ur Silence of the lambs.

63299-288

Stephan (från Schweiz och lika så flatmate med) Michael, födelsedagsbarnet. Eller skall vi kalla honom för olycksbarnet? ;)

63299-287

Michael igen, med en danska som jag inte minns vad hon heter. Hon var på besök över helgen för att hälsa på Dannie.

63299-286

Heidi. Kompis till Michael, också danska.

63299-285

Fanny och Hanna. :)

63299-284

Dannie och vad hon nu hette...

63299-283

The smoking black angel... Heidi.

63299-282

Stephan.. Born in Switzerland och hans polare från Schweiz.

63299-281

Hanna och Mackans flatmate, som jag inte minns vad hon hette.

63299-279

Öh, ja... En av dem är i alla fall Michael som var på ett glatt "klämmigt" humör! ;)

63299-278

Och han blev vist tillklämd också! ;)

63299-277

Michael, glad och blodig? ;) Det är inte lätt att vara zombie och ha alla tarmar hängande på utsidan. ;)


63299-274

Jakob och Dannie. Visst ser han lite läskig ut?

63299-276

Och till sist en liten bild på kontorets partypingla no 1. Hanna. Alltid glad. Och då menar jag ALLTID! :)

Det var ett bra party. Många olika nationaliteter. Det var fransmän, svenskar, danskar, tyskar, schweizare, amerikaner och just det, en engelsman. Amerikanen, han imponerade djupt på mig. Han pratade nämligen svenska med dialekt som skulle kunna vara från stockholm. Det tog honom en timme att övertyga mig om att han inte var svensk. Seriöst alltså. Han var grymt duktig på svenska, och det var inte någon amerikanskbrytning alls. Men när man pratade 10 minuter med honom, så hörde man att orden kom fel lite då och då. Alltså meningsuppbyggnadsfel. Långt ord. Är det ens ett ord!? ;) Men jäklar så duktig han var. Klockan tre beslutade sig en av gästerna för att han skulle kräkas i köksvasken, då tänkte jag att nu är det nog läge att gå hem! ;) Men det var skitroligt i alla fall.

Lördagen är lite i en dimma. Jag var lite trött, men vi möttes i sedvanlig ording upp på Leicester Sq för att äta lunch. Sedan gick jag, Mattias och Peter W på The Departed. En skitbra film med Jack Nicholson, Matt Damon och Leonardo DiCaprio. Det där är nog en av de bästa filmer jag har sett. Ratingen i England är 18, och har man sett filmen förstår man varför. Den är ganska våldsam. Men jag kan varmt rekommendera den. Väldigt bra.

Nu är helgen nästan slut. Idag har vi varit på Fopp, och jag kan ju inte låta bli att handla saker. Idag blev det fem Echo & The Bunnymen som har kommit ut expanderade och remastrade. £5 styck. Det är för billigt för att man skall kunna låta bli. Så nu blir det bara Echo en bra stund framöver! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback