Back in da UK!

Åh så skönt att vara tillbaka hemma. Jag är jättetrött efter Sverigeresan. Sena nätter och lite party här och där är mer än min kropp klarar av! ;)

Jag har haft det jättebra och jätteroligt. Tänkte visa lite bilder som jag tog när jag var hemma. :)

(För den som är intresserad!) ;)

63299-299

Oj, den här hör inte hemma här, men jag orkar inte radera. Jag går förbi här ganska ofta på vägen mellan Tottenham Court Road och Leicester Sq. Här kör de en hyllning till the Pythons! :) Borde gå och se den någon dag.

63299-298

Helena och Findus hemma hos Helena. :) Hon var snäll nog att låta mig bo där ett par nätter när jag var i Stockholm.

63299-297

Findus the cat!


Tanken var ju att jag skulle åka hem på lördagen, men det gick ju inte. Det fanns inga flighter hem pga höstlovet. Så jag fick stanna en extra natt, och det passade ju bra. Igår (lördag) var det ju Tinitus festivalen på Munchen Bryggeriet. Peter skaffade en biljett åt mig. Han skulle dit med sin bror och Martin. Dessa tre herrar har jag inte träffat på många år, och det var verkligen jätteroligt! :D Vi träffades på Rival, där jag och Mattias bodde. Efter en kall dag på stan med Helena begav jag mig till hotellet och lite senare på kvällen kom även Peter och Martin dit. De hade kört bil upp samma dag, och bodde hos en kompis i Enskede (har jag för mig)...

63299-296

Martin i restaurangen på Rival.
63299-295

Peters bror Mattias. :)

63299-294

Och Peter då förstås! :) Det var skitkul att ses. Vi styrde sedan våra steg mot ett hav av svartklädda människor! ;) När vi kom dit stod ett band på scen. Vet dock inte vilket. Men det var väl inte skitbäst direkt. Efter lite väntan klev så Dupont upp, och det var väl sådär. Helt ok antar jag. De var även arrangörer för festivalen. Det visade sig att något flygbolag slarvart bort F242's bastrumma på vägen till Sverige, så de gick ut med ett meddelande och undrade om någon i publiken hade en kick till ett Roland V-Drums set. Och efter mycket om och men löste sig allt. Men allt blev förskjutet. Istället för Front 242 fick vi se The Hacker. Rätt trist tycke jag. Martin i sin tur, han blev hungrig.

63299-293

Martin käkar en kyckling wrap!

Till slut var de klara och Front 242 klev upp på scen. Jag tyckte inte att det var så där jättebra. Peter sade att han tyckte det var kanon.  Men jag saknade Quite unusual, Masterhit, Tragedy for you och Never stop. Men de körde Commando, Take one, Headhunter osv... Men extranummer!!!!! De körde två nya låtar som jag aldrig hört... Som extranummer!!!!!! Så kan man ju inte göra. Då skall man ju bränna av det bästa man har... Eller nå't! Till sist klev i alla fall Nitzer Ebb upp på scen. De inledde med Getting Closer. (Har jag för mig att den heter... Hahaha... Det var så länge sedan jag lyssnade på dem, så jag minns knappt vad låtarna hette.) De spöade skiten ur de andra banden. Jag orkade inte stanna så länge, för klockan var väl halv två när de började lira. Men jag såg i alla fall Captivate, Let your body learn och några till...

Jag träffade också Richard från Statemachine/Lowe. Han var skitfull! :D

Sedan knallade jag hem. Och försökte undvika alla spyor på vägen. *blärk* Med ringande öron lämnade jag Tinitus festivalen 2006. Mycket nöjd och glad i hågen.

63299-292

En suddig bild på Nitzer Ebb... Vet inte vad som hände här! *asgarv*

Dagen efter gick jag upp tidigt för att käka frukost och för att checka ut. Begav mig sedan ut på stan en sväng innan jag tog Arlanda Express. Jag köpte lite skivor också.

Topper: Once a punk, always a punk
Randy: Randy The Band
The Briggs: Back to higher ground
Rise Against: The sufferer and the whitness
MXPX: Panic
Millencolin: Use your nose (Deras första)
Human League: Live at the dome (DVD, SKITKASS!!!!!)

Jag har också hälsa på hemma hos Leo i Lowe. Det var trevligt. Fick höra lite coola remixar och lite nytt som kommer. Skall tillbaka till Stockholm den 6 dec för att gå på deras fest tänkte jag! :)

Väl ute på Arlanda... Vem får jag se då? Jo, mannen på kortet nedan! :)

63299-291


Douglas i Nitzer Ebb! :)

Han var jättetrevlig. Vi pratade bara några minuter. På bilden ser man Kourtney's blonda hår till vänster om hans öra! ;) Bon stod också där. Han är skittrevlig! :)

När jag sedan satt och väntade på min flight, då dök Nydda upp! Honom har jag inte sett på MÅNGA år! :D Han skulle till Manchester. Och på planet hem hamnade jag med en riksdagsledamot. Nu minns jag inte vad han heter, en han sitter även i kulturdepartementet. Han lovade att komma och hälsa på när de kom till London nästa gång. :) Det var en händelserik dag idag. :) Nu är jag trött. Skall bara tvätta lite, sedan är det godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback