All in...

Vi spelade poker igår. Skitroligt, och det gick väl inte heller skitbäst! ;) Peter M regerade under de partier han var med. Men vi hade skitkul, och det är väl det som räknas. Jag, Per, Peter och Lucy spelade ett par rundor. Sedan var Peter tvungen att glida hem. Mattias R tog över hans plats, och han var verkligen en maniac! :) Jag kom tvåa två gånger, och jag tröstar mig med att jag inte åkte ut direkt något gång i alla fall.

Jag hittade ett najs pokerset i alu väska på Argos. De skulle ha 40 pund för det, enligt en annons jag hittade på nätet. När jag kom dit hade de sänkt det till 19.95, och det gör ju inte ont. 600 chips + väska på två kortlekar. Under 300 kr.

Vägen till Acton Town var mycket jobbigare. Den här helgen är Central Line avstängd pga arbete. Jag tog bussen till Ealing Broadway, gick ned mot District Line istället. Väl framme på perrongen fick jag höra att nästa tåg som skulle komma in skulle komma om ca 10 minuter. Fair enough tänkte jag. Tåget kom in, vi gick på, och då fick vi höra i högtalarn att "I've just been informed, this train terminates here..." Så  vi fick helt enkelt gå ur tåget, varpå vi möts av en röst från högtalarna som sade: "I'm pleased to inform you ladies and gentlemen, the train at platfrom 8 is a eastbound train for Tower Hill." Ok, vi gick på tåget igen, för att höra tågföraren säga att "I'm sorry, but you've been misinformed, this train terminates at Ealing Common..." Ok, tänkte jag, då är jag i alla fall halvvägs till Acton. Det hela fortsatte med att vi gick på och av några gånger till, ända tills The London Underground bestämde sig för att tåget SKULLE gå till Ealing Common... *suck*

Nu förstår jag den här mycket bättre:
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/

(Om du känner igen låten så beror det på att det är en gammal låt av The Jam som heter Going underground...)

Och ja... Det är mycket strul med tunnelbanan... *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback