Vår...

Ja, det känns så i alla fall. Det var säkert 14-15 grader idag när jag stack in till stan. Folk gick omkring i T-shirt, fast så varmt är det inte ut... Engelsmän klär sig konstigt. Det är bara en liten iaktagelse jag har gjort. När jag kom hit den första mars och skulle genom passkontrollen på Heathrow, möttes jag av en massa britter i hawaiiskjortor och shorts. Shit tänkte jag. Men sedan såg jag att deras flight kom från Thailand. Då klarnade saker och ting.

Men, när det är 2-3 plusgrader ute, så kan du se engelsmän som har på sig tunna jackor. Tjejer har vädigt låga skor och inga strumpor!!!! Jag hade frusit ihjäl om jag klätt sig så. De verkar inte veta vad varma kläder är för något. De klär sig som om det var vår ute, trots att det är svinkallt och blåser. Det finner jag lite konstigt.

Tror ni att jag kunde hålla mig från att köpa något idag? Nej, det är klart att jag inte kunde. Det blev en Misfits samling. Collection I som jag hittade i en beg. affär för 7 pund. Helt ok. Köpte också lite kablar, för min mixer som Jesper hittade på e-bay, dök upp idag. :) Snart har jag i alla fall en liiiten studio här. Totalt sett gick gitarr + Pod 2 + mixer på 3000 kr. DET är en bra investering om man heter Peter. ;)

Ikväll skall jag och Josefin gå och bowla. Jag lär få pisk, men skit i det... Man kan inte vara bäst på allt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback