Solsken och regn...

Idag skiner solen, och det regnar faktiskt samtidigt. Min mormor sade en gång att det var änglarna som kissade. Då ville jag inte gå ut. Min mormor, oj, jag har inte tänkt på henne på länge. Hon var en kruttant. Hon rökte gul Blend och drack alltid lättöl. Till allt. Frukost, lunch och middag. Dessutom hade hon alltid en kaffemugg i närheten. Ingrid. Jösses, jag har inte tänkt på henne på flera år. Jag minns däremot när hon gick bort. Det var 1989 och jag skulle skriva ett administrations prov. Jag minns att jag var så ledsen. Fast hon var välidgt sjuk i slutet ändå. Man får väl resonera så att hon har det bättre nu. Det gäller min mamma också för den delen.

Gårdagen spenderades i Soho. Köpte en ny platta med The Editors. Inte upphetsande, men rätt ok. Gick från Tottenham Court Rd till Marble Arch och tillbaka igen. Tog en sväng runt smågatorna också, dessutom höll jag mig själv i skinnet för att inte gå in på Sister Ray. Det hade kunnat sluta riktigt illa. ;)

Idag skall jag jobba. Jobbar bara två dagar den här veckan. Jag är ledig hela helgen. Josefin och Garrett åker till Irland, så jag har hela huset för mig själv. Jag måste också börja planera min hemresa till Sverige, det verkar som att jag måste hem en kortis innan juli, vilket jag inte hade planerat. *hmpf*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback