Jaha...

Och varför gör man det här då? Jo, eftersom jag precis har flyttat till en helt ny stad i ett helt nytt land. Jag tänkte att det kanske är kul att börja om lite från början då. Så, jag får väl se om jag fortsätter eller ej.

Eftersom detta är första inlägget så tar vi allt från början.

Efter att ha jobbat i 13 år på samma arbetsplats i en liten stad i södra Sverige, så fick jag chanses att ta ett jobb i London. Jag behövde egentligen fundera så där jättelänge på att ta jobbet. I flera års tid hade jag drömt om att få bo i just London. Hur många får chansen att flytta hit med både bostad och jobb? Inte många. En jättechans med andra ord. Jag tänkte så här när jag blev erbjuden jobbet:

1. Hmmmm, fotboll... Aldrig varit på Arsenal... Hmmm
2. Konserter... Hmm, finns många band som inte kommer till Sverige, men som definitivt kommer till London.
3. OK! Jag är klar, jag vill vara med och leka.

Tror ni att jag har blivit besviken?

Verkligen inte. En kollega på jobbet. Vi kan kalla honom för Dansk Robert, han visade mig runt bland musikaffärerna i Soho. Vi var och sprang på Virgin Megastore vid Totteham Cort. Detta var min första riktigt lediga dag i London skall tilläggas... I källaren lirade Graham Coxton. :) Så det blev mitt första intryck av London. En riktigt bra första dag skulle man kunna säga. Jodå, jag är nöjd... Har sedan dess orienterat mig lite runt Soho, som ännu så länge är min favorit bland stadsdelarna. Har ju inte hunnit se så mycket ännu...

Det finns en väldigt trevlig skivbutik som heter Sister Ray som ligger på Berwick street. En sidogata till Oxfordstreet, mellan Oxford Circus och Tottenham Court Road. http://www.sisterray.co.uk Köpte Alkaline Trios nya singel både på dubbel 7" och cds. Man är ju nördig liksom! ;) I området finns massor av skivbutiker. Jag hann inte springa igenom alla, men det kommer så småningom. http://www.turnkey.co.uk är också en trevlig butik. 3 våningar av musikinstrument. En najs affär med bra serviceminded personal. Jag var där inne och kikade efter en gitarr. Jag SKALL ha en Epiphone G400 Goth modellen så småningom. En trevlig snubbe som heter Caleb visade en, och jag vet att han är trevlig för att han vill sälja saker, men han var trevlig, alltså musiker emellan trevlig. Det blir nog en tripp dig så småningom.

Idag har jag och en av mina flatmates (som är tjej förvisso) varit och sprungit i centrala London hela dagen. Vi började vi Tottenham Court Road, vidare ner till Leicester Square, Picadilly och tillbaka till Oxford Circus. Sedan åkte vi hem från Marble Arch. En bra dag... Flera timmars promenerande, men det var det värt.

Men, det finns saker som jag verkligen saknar med Sverige... Mina vänner förstås... Dem saknar jag. Men förhoppningsvis kommer väl någon och hälsar på... Om någon av er läser detta; se till att hälsa på mig!

Jag saknar snus... Men det kommer väl en leverans snart.

Jag saknar saltlakrits. Salta balkar... *gaaaaah* Djungelvrål... *gaaaah*

Men annars så är det mesta ok här. Det är ju aldrig tråkigt om man säger så. Nu skall vi laga lite käk.

Kommentarer
Postat av: anna - den där magiska

Det bästa med att du flyttat till UK är att nu hör jag din röst nästan dagligen =)

Tycker om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback