Henrik Larsson är lika stor som Pelé...

Känns som en ganska märklig jämförelse, men i VM sammanhang är han faktiskt det.

Henrik Larsson är:

*Sveriges mester VM spelare med sina 12 matcher.
*Sveriges bästa målgörare tillsammans med Kenneth Andersson (5 mål).
*Från och med igår tillhör han en exklusiv skara fotbollsspelare som har gjort mål i två olika VM med 12 års mellanrum.

Några andra spelare som har lyckats med samma bedrift är:

Uwe Seeler, Tyskland
Pelé, Brasilien
Diego Maradona, Argentina
Michael Laudrup, Danmark

Visst är det rätt häftigt att vi har en världsstjärna i vår trupp. Som förvisso är i slutet av sin karriär, men ändå. Många skrattade åt honom när han värvades från Celtic till Barcelona. De fick fel...

Henke Larsson. Du är kung!

Igår var vi i svenska kyrkan och kikade på matchen. Det var trevligt och förvånansvärt många engelsmän där. Nu var det ju inte så att de visade matchen mitt i kyrkan, utan i caféet som ligger i källaren. Det var nog ett par hundra pers där tror jag. Det var också massor av nyhetsteam som bevakade den svenska festen.

Efter matchen rusade ett gäng svenskar omkring i marleybone med en svensk flagga och skrek "Sverige..." Detta gillade inte de sura britterna som förmodligen såg det hela som en förlust. Gnälligt... De skrek "Shut the fuck up, you fuckin cunts!" Snacka om dåliga förlorare. De vann ju gruppen... Vad är problemet?

Idag när jag åkte till jobbet såg jag en ganska rolig syn. Någon som borde byta jobb. En kille med grym hösnuva på en gräsklippare! Hahahaha. Stackarn! Jag såg den förtvivlade blicken i hans ögon, han var INTE förkyld.

Följande står på schemat. Midsommarfirande i Hyde Park, ett tandläkarebesök och Depeche Mode konsert. Livet kunde varit betydligt värre! ;)

Vad var det jag sade igår... Sverige spelar oavgjort... Tänk så skönt det känns att få ha rätt ibland. :D

Kommentarer
Postat av: Camilla

Depeche-konsert!? Fan så gott! Önskar att jag kunde följt med.. Kramen

2006-06-21 @ 19:04:43
Postat av: pl

jag hörde att depeche mode skulle spela i kalmar ishall istället så det e lika bra du kommer hem direkt ;)

2006-06-22 @ 16:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback