*trött*

Sådär... Då har jag i alla fall varit ett par dagar i Sverige och slappnat av lite. Eller nå't. Jag har i alla fall hunnit med att träffa en massa folk. Igår var jag på ett skittrevligt ställe som heter KGB. Borsjtj. Det var faktiskt jättegott. Men det var en vääääldigt stor... Ja, hink man fick. Eller det var egentligen bara en stor tallrik, men det kändes större. Efter det hade Andreas från The April Tears musiktävling nere i källaren. Nej, det var hans polare som körde tävlingen igår. De gör tydligen det den första onsdagen i varje vecka. Mitt lag som innehöll Patrick och Robert, vi kom trea. Hade vi inte missat Manhattan Skyline, låttexten till True med Spandau Ballet, Glastonbury song (Vi skrev en annan waterboys låt)... Hade vi fått 17 poäng till, då hade vi vunnit!

Hela upplägget var jättetrevligt. Tänk er en rysk miljö med en massa ryska "hjältar". En bar, och massor av glada musiknördar! Kan det bli bättre? Tveksamt! ;) Hur som helst, 4 deltävlingar uppdelade på 10 låtar (artist/titel), en röd tråd och en låttext.

Det förekom lite variationer också, men det hela var så jäkla jul, att vi inte kom iväg till O-baren i tid. Det var väldigt blandade låtar också. Allt från Fancy - Bolero till obskyr minimalistisk electro. Från Samantha Fox till Lloyd Cole & The Commotions.

Efter det gick jag och Patrick till O-baren, där Megahype hade sin releasefest. Vi missade det första bandet, men vi fick i alla fall se Rezonance och Lowe. Det var skiiiitbra! :) Nu är jag trött, gammal och lite bakis. Kom hem ganska sent.

Skål kosmonauter! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback