Söndag 6 Augusti

Jag är helt slut. Jag har nog aldrig gjort så mycket saker som under dessa tre dagarna. Fredagen var vi runt och kollade sevärdigheter.

Vi började med Buckingham Palace.

63299-21863299-217

Joshua och Elisabeth utanför Buckingham Palace. Vi missade dock vaktavlösningen...

Efter det gick vi via St James' Park ner till Westminster. Där fanns det bland annat stoooora fåglar.

63299-216

Jag hade aldrig sett en pelikan i verkligheten tidigare. De är verkligen jättestora.
Vi gick vidare förbi 10 Downingstreet och Parliment osv vidare. För att kolla in den där stora saken... Just det, Big Ben heter den. Nu har jag i alla fall gjort som alla andra miljoner turister, tagit ett foto av något som verkligen förknippas med London.

63299-215

Domkyrkotornet i Säffle. ;)

Vi fortsatte och kolla in stan. Vi tog tunnelbanan från Westminster Tubestation, och den såg mycket modernare ut än de andra. När man kom ned till perrongen var det liksom inglasat, och en dörr öppnades när man skulle kliva på tåget. Mycket renare också för den delen. Efter det var vi helt slut. Lördagen forsatte med att jag, Josefin, Joshua och Elisabeth begav oss till London Zoo som ligger i Regent's Park. Till en början gick vi fel, så vi fick gå RUNT hela djurparken. Josefin får aldrig mera läsa kartan! ;)

63299-214

Elisabeth, Joshua och Josefin på London Zoo.

63299-213

London Zoo presents the most dangerous animal in the world... Look at that freekin' ape! ;)

63299-212

Vi gick också in i fjärilshuset. Jag tog i alla fall en liten bild.

Idag har vi varit i Winsdor för att kolla in slottet. Det var faktiskt väldigt intressant. Varmt var det också. Men jag kan verkligen rekommendera detta för den som är intresserad av historia.

63299-211

Joshua, jag och Elisabeth utanför mitt nya hem, Winsdor Castle! ;)

63299-210


Efter att ha promenerat runt i slottet var vi både trötta och hungriga...

63299-209

Winsdor... En väldigt trevlig liten stad. Allt ligger runt kanalen.

Nu är jag helt slut och tänker ta en dusch, och sedan blir det ingenting mer sightseeing på väldigt länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback