Vår... På riktigt.

Så har då våren verkligen kommit hit. I söndags, eller om det var i lördags, så hade vi 18 grader. Och regn givetvis. Det hör väl till liksom, men ändå.

Dessutom har en polare från Göteborg varit på besök ett par dagar. Han kom i torsdags (Hej Reine!) och åkte hem idag. Han passade på att rädda min dator som tjurat lite den senaste tiden. Bort med Norton och in med Avast eller vad det nu hette istället. Det kommer bilder, jag lovar. Vi gjorde den där standard turnén. Shoppade lite och hade allmänt trevligt.

Vi passade även på att käka en riktig engelsk frukost. Det är något som jag inte kommer att göra ingen, och jag skulle väl kanske beskriva det hela som "intressant". Baked beans, korv, ägg, och en massa annat. Om jag inte minns helt fel så tog Reine ett kort på eländet. Han tog en massa andra kort också. Sådana som jag borde ha tagit men inte orkat. ;) Skall fixa upp dem sedan.

Jag passade även på att skaffa mig en klav/ljudkort. Det blev en M-Audio Ozone. Bra liten behändig sak. Efter lite pillande så fixade Reine till allt, så nu slipper jag latency och annat skit. Vi testade lite också. Om jag inte minns helt fel så fick arbetsnamnet vara Welcome to Pervertville eller nå't. Jag minns inte... Men hur som helst så var det enkelt att lägga in gitarrlooparna som jag spelade in, Reine klippte till dem och in med dem i Reason.

Nu måste jag gå och snyta mig för jag har blivit däbbt i däsad.

Kommentarer
Postat av: DJ

ett litet tips - skulle avast-en tjura också så har jag the remedy - NOD32! :D Mycket bra o mycket snäll mot datorn CPU-wise, du ska även installera Alfaclock, då får du en trevlig kvinnlig stämma som berättar klockslaget varje timme, plus att du kan customisera den så den liknar en Kraftwerk-klocka! ;) Checka bilden på min blogg hehehehe
Vi hördes
Spock n roll !! :P
//DJ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback