R.I.P.

Idag kom dagen som vi alla väntat på. Inte alla kanske, men vi som har jobbat på Radio Match i alla fall. Idag sändes de sista timmarna från Kalmar och Karlskrona stationerna. Camilla var faktiskt jättesnäll och lät mig vara med en liten stund denna "final day". Känns surt. Tråkigt. Trist. Ja, ärligt talat så kan jag inte komma på någonting som är positivt hur det känns. Det är väl bara att hoppas att allt går så bra som möjligt för alla parter.

Jag började där i september 1990. Mycket har hänt sedan dess. Det har varit ägarbyten, flytten från Landbrogatan till Skeppsbrogatan, till de nya lokalerna i slutet av 2004. Synd på så fina lokaler. Vi strejkade för att vi inte fick ut våra löner. Vi har bråkat om det mesta, med det som faktiskt blev kvar genom alla år, det var bråket om kaffemuggarna. Hahaha, det är helt otroligt att en sådan trivial sak kan vålla så mycket ilska. ;) Sedan får vi inte glömma alla namnbyten. Från FM City till Hit FM och vidare till Radio Match. Det finns fortfarande folk som kallade oss för närradion! Hahaha.

Men vi har haft mycket roligt genom åren. Jag minns bara de bra sakerna och de är klart fler än det som varit jobbigt. Det är klart att det var jobbigt när sifforna dalade. Men vi klarade av det. Jag kommer att sakna att jobba med alla där. Väldigt mycket. Det är inte så konstigt, man kommer nära folk när man jobbar med dem i tio års tid. Jag tror också att man alltid kommer att jämföra arbetsplatser. Jag har ju egentligen inte haft så många. Men jag trivdes bra där. Nu är det ju inte så att jag inte trivs på mitt nya jobb, jag trivs förträffligt bra där.

En märklig dag. Knockad av förkylning. Har mest legat still hela dagen. Titta på Firefly, ätit tonfisk, citron och dryckit Lemsip eller vad det heter. Det är vedervärdigt, men det är tydligen bra för halsen.

Kommentarer
Postat av: jesper

Tjo så surt... Förstår att det är vemodigt och det där med lokalerna kan jag föreställa mig. Jag och familjen blev ju runtguidade i somras...
Kaffemuggsbråk? Innebär detta att våra två muggar blir rariteter nu? Och handduken? Jag menar, mer retro blir det ju inte om stationen lagt ner. *fniss*

Vi har sprungit om varandra på MSN en del på sistone, men jag hör dig åtminstone i dumburken då och då, för till skillnad från att lyssna på reklamradio så ser jag gärna på reklam-TV. ;)

Postat av: anna m mimer o embla

Handduken är ju faktiskt Emblas ;)

2006-04-25 @ 12:24:28
URL: http://magisk.blogg.se
Postat av: Peter

Ja, det är helt riktigt! Men nu börjar grejorna bli "rare". HÅLL HÅRT I DEM! ;)

2006-05-01 @ 13:29:11
URL: http://superdigital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback