Highbury!

Äntligen! Så har man då fått åka till Highbury för att kolla in en fotbollsmatch med världens (nåja) bästa fotbollslag!

En strålande dag denna första april. 15 grader och solsken. Endast lite moln på himlen. Jag styrde stegen mot tunnelbanan och var väl gansak förväntansfull. Jag hade ju väntat ganska länge på att få gå och se Gunners på anrika Highbury. Problemet för många är ju att alla biljetter till matcherna är slutsålda sedan länge. Arsenal byter arena nästa säsong (och ja, jag passade på att kolla in den när jag ändå var i krokarna. Det ser bra ut!).

Efter ett byte vid Holborn, klev jag på Picadilly line och kom äntligen fram till Arsenal station. Där träffade jag Thomas från Steve Perryman Sportstravel som gav mig min biljett. Först vill jag bara säga så här; Till alla som jag jobbat med på Radio Match. TACK! Ni gav mig ett minne för livet... Jag kunde faktiskt inte fått något finare. TACK!!!

Jag slog mig ned på North Bank, och hamnade mitt i klacken. De tyckte att alla som satt vid clock end var loosers, här sitter alla riktiga Gooners. Jag hamnade bredvid en lite tanig kille som jag knappt förstod vad han sade, men jäklar vad han skrek. Och sjöng, och gapade... Dessutom blev det slagsmål precis nedanför oss. Tre äldre herrar rök ihop om något som jag inte förstod. Men de slutade snart att bråka när de fick syn på en vilsen Aston Villa fan, som irrade runt på North Bank. Sedan var alla vänner igen...

Matchen då? Jotack, det var en helt ok match som Arsenal kontrollerade från start till slut. Adebayor gjorde 1-0 på nick efter 19 minuter. Henry gjorde 2-0 efter 25, sedan var det go'natt.

Andra halvlek startade med att Henry skruvade in 3-0 i bortre. Riktigt vackert. Han gick sedan ut, men hans ersättare Van Persie tråcklade in 4-0 ur knappt någon vinkel. Matchen var definitivt slut när Diaby gjorde 5-0 i 80:e minuten.

Tyvärr ingen Fredrik Ljungberg på plan. Inte heller Olof Mellberg. Men jag gnäller inte. Det var en riktigt bra dag på Highbury, och jag har i alla fall ett minne för livet. :)

Kommentarer
Postat av: anna m mimer o embla

COOLT!!! jag är inget fotbollsfan som du vet, men jag fick rysningar av dina ord :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback